dinsdag 31 januari 2012

“Puur en echt, weten wat je aan elkaar hebt”

“Eeuwige trouw en soberheid, dat zijn mijn persoonlijke waarden. Echte liefde, daar geloof ik in. Voor elkaar gaan. Puur en echt, weten wat je aan elkaar hebt. Daar gaat het toch eigenlijk in het hele leven om? Misschien ben ik een beetje van de oude, conservatieve waarden, maar daar is toch niks mis mee? Ik denk dat nog wel eens vergeten wordt dat er absoluut meer types zijn zoals ik. 02_Lilium1

Zoals de vrouw waarmee ik samenwoon bijvoorbeeld. Zij is smoorverliefd op haar verloofde, met wie ze dit jaar gaat trouwen. Ze kennen elkaar al een jaar of tien en zijn sindsdien onafscheidelijk. Niks wilde stapavonden. Ze zitten liever met elkaar op de bank, bij mij in de buurt. Fluisteren ze af en toe lieve woordjes en kijken ze elkaar in de ogen. Heerlijk romantisch. Een genot om naar te mogen kijken.

Als je ze ook samen ziet weet je meteen dat het hier om echte liefde gaat. Sterker nog: ‘jij bent m’n eerste en enige’ heb ik haar ooit eens tegen hem horen fluisteren. Dat is toch geweldig? Nou, dan ga ik echt stralen hoor.

Vorige week kwam ze thuis na het passen van een bruidsjurk. Helemaal verrukt was ze. Waarna ze me nadenkend aankeek. Later snapte ik waarom. Toen hoorde ik haar verrukt tegen haar verloofde zeggen dat haar bruidsboeket absoluut uit Lelies moet bestaan. Hoef ik jou niet te vertellen dat ik dat een buitengewoon verstandige keus vind natuurlijk!”

Lelie, 3 maanden oud, uit Best

Bron: Bloemenbureau Holland