dinsdag 29 maart 2016

Custom Made Interiors by Nanne Schuiveling

Maak kennis met de inspirerende interieurs, concepten en producten van Nanne Schuiveling. Ruim tien jaar is de bevlogen (interieur)ontwerper de drijvende kracht achter haar eigen, gelijknamige ontwerpstudio. ‘Ik kan van elk huis iets moois maken.’


‘Er zit altijd rust en ruimtelijkheid in mijn ontwerpen, maar ook vrolijkheid, originaliteit en verrassing. Dat hoort bij mijn handtekening.’ Aan het woord is Nanne Schuiveling, succesvol (interieur)ontwerper uit Noord-Brabant. Na haar studie interieur architectuur & concept aan de Artemis-academie in Amsterdam richtte ze in 2002 haar eigen (interieur)ontwerpbureau op. Tegenwoordig werkt de Noord-Brabantse ontwerpster in opdracht voor grote namen als Douwe Egberts, Staatsbosbeheer en RAI Amsterdam, maar ook voor particuliere interieurs draait de enthousiaste ontwerpster haar hand niet op.


Nanne Schuiveling ontwerpt vernieuwende, originele interieurs, die zowel qua stijl als materiaalkeuze onderscheidend zijn. Gelaagde ontwerpen met een extra dimensie. ‘Ik werk het liefst met het nieuwste van het nieuwste en probeer daarin echt voorop te lopen.’ Nooit door tijdsdruk beslissingen nemen, is haar motto. Heldere communicatie met haar opdrachtgevers staat daarbij voorop. ‘Samen met de opdrachtgever maak ik voor elk project altijd eerst een tot in detail uitgewerkt plan. Dat is noodzakelijk om ideeën te kunnen realiseren.’ Het lichtplan, kleurconcept en stofferingsadvies neemt ze ook in de ontwerpfase mee. ‘Wil je het echt mooi doen, dan moet je vooraf bedenken wat je wilt.’


Nanne Schuiveling levert voor veel opdrachtgevers een totaalpakket: van ontwerpschets en constructietekening tot (ver)bouwaanvraag en projectbegeleiding. Eigen ontwerpen – tafels, kasten, complete keukens, gemaakt door gerenommeerde meubelmakers – behoren tot de mogelijkheden. ‘Maatwerk is belangrijk, hierdoor kan ik dingen doen die anders onmogelijk zijn.’ Bij opdrachten probeert ze zich vanzelfsprekend helemaal in de opdrachtgever te verplaatsen en haar verfrissende no-nonsense aanpak zet klanten vaak aan het denken. ‘Als interieurontwerper kun je toveren. Dat maakt mijn vak zo leuk.’