woensdag 25 mei 2016

Nieuw: Bestellen en ophalen bij IKEA

IKEA biedt vanaf nu ‘Bestellen en ophalen’ aan in alle dertien Nederlandse winkels van het Zweedse woonwarenhuis. Klanten beschikken hiermee over een nieuwe mogelijkheid om te winkelen bij IKEA. Zij kunnen hun bestelling eenvoudig online doorgeven; IKEA verzamelt de producten en zet ze klaar bij een speciaal ingericht afhaalpunt. Ophalen kan in een vestiging naar keuze op een zelfgekozen tijdstip, vaak al op dezelfde dag.

In de afgelopen periode hebben duizenden klanten de nieuwe dienst getest. Maar liefst 88 procent van deze testgebruikers gaf aan tevreden te zijn over de dienstverlening en er vaker gebruik van te willen maken. Deze klanten stellen het op prijs dat ze tijd kunnen besparen op het verzamelen van producten in de winkel. Ook het feit dat ze zich ervan verzekerd weten dat de bestelde producten op voorraad zijn, vinden ze een groot voordeel.


Eenvoudig bestellen
Tijdens de pilotfase zijn speciale afhaalpunten voor online bestellingen ingericht in de Nederlandse IKEA winkels. Deze bevinden zich bij de Klantenservice na het kassagebied of op de Transportafdeling. Klanten die hun bestelling komen afhalen hoeven zodoende niet de hele winkel door. Het bestellen van producten gaat eenvoudig via IKEA.nl. Nadat artikelen in de winkelwagen zijn geplaatst, kunnen klanten ervoor kiezen de bestelling thuis te laten bezorgen of af te halen in een vestiging naar keuze op een zelfgekozen tijdstip. Voor het verzamelen en klaarzetten van de bestelling rekent IKEA een vast bedrag van € 15.-, ongeacht het aantal producten.

Klantbeleving
Op steeds meer terreinen kunnen klanten ervoor kiezen bepaalde handelingen tegen een schappelijk bedrag door IKEA te laten uitvoeren. Het groeiende serviceaanbod varieert van verzamelen en transport tot advies, installatie en montage. “Met ’Bestellen en ophalen’ zijn we nóg toegankelijker en kunnen we de klantbeleving verder verbeteren,” zegt Marketing Manager Jeroen Hubert van IKEA Nederland. “Bovendien is deze service een fraai voorbeeld van hoe e-commerce kan samengaan met een bezoek aan onze winkels. We vinden het belangrijk onze klanten via elk kanaal en op de momenten dat het hen schikt van dienst te kunnen zijn.”